-
Pereteraapia
Pereteraapia on tõenduspõhine ja Eestis riiklikult tunnustatud teraapiavorm, mis põhineb süsteemiteoorial. Selle järgi on pere kui süsteem, mille kõik liikmed omavad mõju üksteisele. Pereteraapias uuritakse omavahelisi suhteid ning pere arenguetappe ja olulisi sündmusi. Muutus saab võimalikuks läbi emotsionaalse läheduse ja turvatunde suurendamise, üksteise kogemuste ja vajaduste mõistmise ning uute oskuste õppimise. Pereterapeudiks õpitakse viis aastat, pereteraapia pädevuskoolitus koosneb III astmest. II astme väljaõppes oleva pereterapeudina pakun pereteraapia praktikat - mul on mentor-õpetaja, kes toetab mind töös erinevate klientidega. Täpsemalt saab pereterapeudi õppekavaga tutvuda siin.
-
Individuaalteraapia
Individuaalteraapia on psühhoteraapia vorm, mille eesmärk on toetada inimese vaimset heaolu, isiklikku kasvu ja toimetulekuoskusi. Individuaalteraapia käigus luuakse turvaline ruum, kus inimene saab süveneda iseendasse, luua kontakti oma tunnete ja vajadustega, mõista iseenda käitumismustreid ja seeläbi lahendada isiklikke väljakutseid ning liikuda soovitud eesmärkide suunas.
-
Paariteraapia
Paariteraapia on psühhoteraapia vorm, mis keskendub paarisuhte uurimisele ja parandamisele. Paljud paarid pöörduvad terapeudi poole, kui suhtes on tekkinud pingeid, konflikte, suhtlemisraskusi, emotsionaalset distantsi, usalduse kaotus või muid probleeme, mis vajavad lahendamist. Terapeut ei otsi süüdlasi, vaid aitab paaril aru saada, kuidas on teatud mustrid kujunenud ja kuidas neid muuta.


-
Eripedagoogiline nõustamine
Eripedagoog-nõustaja määratleb probleemi olemuse, selgitab seda pereliikmetele ja nõustab erinevaid osapooli, arvestades õppija eripäradega. Vajadusel tõlgendab vanematele teiste erialade spetsialistide hinnanguid, juhendab vanemaid spetsialisti koostatud arengukava elluviimisel. Eripedagoogilise nõustamise eesmärgiks on õppija toetamine ning õpioskuste arendamine erinevates valdkondades (lasteaed, kool, kodu).
-
Eripedagoogiline individuaaltund
Eripedagoogiline individuaaltund on mõeldud lapse/õpilase arengu toetamiseks talle sobivas keskkonnas ja viisil. Eripedagoogilise individuaaltunni ja tavaõppe peamine erinevus seisneb selles, et individuaaltund on äärmiselt spetsiifiline ja kohandatud vastavalt lapse unikaalsetele vajadustele ja õpistiilile. Tavaõppes keskendutakse klassi kui terviku vajadustele, samas kui eripedagoogilises tunnis saab keskenduda ühe lapse konkreetsete tugevuste arendamisele ja toetust vajavate külgede arendamisele.